02 August 2024

Ludolf Bakhuisen (1631-1708).


Barcos em Mar Tempestuoso - ca. 1661 - óleo sobre tela. Musée du Louvre, Paris.
Boats in Rough Weather - ca. 1661 - oil on canvas. Musée du Louvre, Paris.

Vista de Amsterdão com barcos no Ij – 1666 - óleo sobre tela. Musée du Louvre, Paris.
View of Amsterdam with Ships on the Ij – 1666 - oil on canvas. Musée du Louvre, Paris.

Barcos em Situação Difícil em Costa Rochosa - 1667 - óleo sobre tela.
Ships in Distress off a Rocky Coast - 1667 - oil on canvas.

Vista de Delft a Partir do Schie - ca. 1673 - aguada. Historisch Museum, Amsterdão.
View of Delft from the Schie - ca. 1673 - gray ink wash. Historisch Museum, Amsterdam.

Barcos Agitados por Violenta Tempestade - ca. 1690 - óleo sobre tela. Rijksmuseum, Amsterdão.
Ships in Distress in a Raging Storm - ca. 1690 - oil on canvas. Rijksmuseum, Amsterdam.

Barcos Encalhados em Tempestade – ca. 1695 - óleo sobre tela. Musées Royaux des Beaux-Arts, Bruxelas.
Ships Running Aground in a Storm – ca. 1695 - oil on canvas. Musées Royaux des Beaux-Arts, Brussels.

Barcos Holandeses no mar em Amsterdão - ca. 1708 - óleo sobre tela. Musée du Louvre, Paris.
Dutch Vessels on the Sea at Amsterdam - ca. 1708 - oil on canvas. Musée du Louvre, Paris.

No comments:

Post a Comment